Vodacom ប្រឈមមុខនឹងការប្រយុទ្ធសម្រាប់ប្រាក់ចំណូលអាហ្វ្រិក


តួលេខប្រតិទិន Q2 សម្រាប់ក្រុមប្រតិបត្តិករទូទៅបំផុតរបស់ទ្វីបអាហ្រ្វិកបានបង្ហាញពីលទ្ធផលដ៏ល្អឥតខ្ចោះនៅទូទាំងក្រុមប្រឹក្សាភិបាលសម្រាប់ប្រាក់ចល័តដាក់ទំហំនៃគោលដៅរបស់ Vodacom ដើម្បីក្លាយជាអ្នកលេងប្រាក់ចល័តលេចធ្លោរបស់ទ្វីបនៅក្នុងការផ្តោតអារម្មណ៍យ៉ាងខ្លាំង។

ចាប់តាំងពីក្រុមហ៊ុន Vodafone Group បានប្រកាសថាក្រុមហ៊ុនមានបំណងលក់ភាគហ៊ុនរបស់ខ្លួននៅក្នុង Safaricom ដើម្បីដាក់បញ្ចូល Vodacom នៅខែឧសភាទាំង Safaricom និង Vodacom បាននិយាយអំពីលទ្ធភាពរបស់ពួកគេក្នុងការនាំយកគំរូ M-Pesa ដ៏ជោគជ័យរបស់ប្រទេសកេនយ៉ានៅទូទាំងទ្វីប។

កាលពីខែកក្កដានាយកប្រតិបត្តិរបស់ក្រុមហ៊ុន Vodacom លោក Shameel Joosub បានថ្លែងថាខ្លួនមានបំណងធ្វើឱ្យមានភាពរីកចម្រើនក្នុងសេវាហិរញ្ញវត្ថុនៅអាហ្វ្រិក។ ដើម្បីទទួលបានជោគជ័យនេះក្រុមហ៊ុនត្រូវបានគេរាយការណ៍ថាកំពុងវាយតម្លៃការចូលទៅក្នុងប្រទេសដែលបច្ចុប្បន្នមិនមានវត្តមាន។ វាក៏នឹងត្រូវបង្កើនប្រតិបត្តិការនៅក្នុងទីផ្សារប្រាំដែលខ្លួនបានដំណើរការរួចហើយ។

ទោះបីជាក្រុមហ៊ុន M-Pesa បាននាំមុខគេនៅក្នុងប្រទេសកេនយ៉ាក៏ដោយក៏ម៉ាកនេះទទួលបានឋានៈតិចតួចណាស់នៅតាមបណ្តាប្រទេសដទៃទៀតដែលការប្រកួតប្រជែងមានភាពរឹងមាំនិងតម្រូវការប្រហែលជាមិនខ្ពស់នោះទេ។ នៅក្នុងប្រទេសអាហ្វ្រិកខាងត្បូងដែលជាកន្លែងដែល Vodacom បោះបង់ចោលសេវាកម្មនេះកាលពីខែឧសភាឆ្នាំ 2016 Joosub បាននិយាយថាលក្ខខណ្ឌទីផ្សារមិនមាននៅទីនោះដើម្បីគាំទ្រវាទេ។

យោងតាមស្ថិតិផ្លូវការសម្រាប់រយៈពេល 3 ខែដំបូងនៃឆ្នាំ 2017 នៅប្រទេសតង់ហ្សានីកំណែ Vodacom មានប្រហែល 42% យោងតាមតួលេខ GSMA Intelligence 2016 ។ បើទោះបីជាអ្នកដឹកនាំទីផ្សារនៅតែជាដៃគូប្រកួតប្រជែងពីក្រុមហ៊ុន Airtel និង Tigo ក៏ដោយក៏នៅមិនឆ្ងាយប៉ុន្មានជាមួយភាគហ៊ុន 24 ភាគរយនិង 31 ភាគរយនៅចុងខែធ្នូឆ្នាំ 2016 ។

នៅក្នុងទីផ្សារអាហ្វ្រិកជាច្រើនគូប្រជែងរបស់ Vodacom មានការយកចិត្តទុកដាក់យ៉ាងខ្លាំងហើយកំពុងបញ្ចូនធនធានទៅក្នុងសេវាកម្មប្រាក់ចល័ត។ បើទោះបីជាទិន្នន័យទីផ្សារប្រៀបធៀបឯករាជ្យមានការលំបាកដោយយោងតាមតួលេខផ្ទាល់ខ្លួនរបស់គូប្រជែងដ៏មានសក្តានុពលរបស់ Vodacom កំពុងបង្ហាញពីកំណើនយ៉ាងខ្លាំង។



ការកើនឡើងប្រចាំត្រីមាស
លទ្ធផលបណ្តោះអាសន្ននៃហិរញ្ញវត្ថុដែលបានចេញផ្សាយកាលពីខែមុនសម្រាប់ត្រីមាសចុងក្រោយរហូតដល់ខែមិថុនាបង្ហាញពីការរីកចម្រើនពីគណបក្សធំ ៗ ទាំងអស់។

ប្រាក់កម្ចី Orange Money ដែលប្រតិបត្តិការក្នុងទីផ្សារចំនួន 17 នៅអាហ្វ្រិកនិងមជ្ឈឹមបូព៌ាបានរាយការណ៍ពីកំណើនប្រាក់ចំណូល 65 ភាគរយពីអាជីវកម្មប្រាក់កម្ចីរបស់ខ្លួនហើយឥឡូវនេះមានចំនួនដល់ទៅ 32 លាននាក់។

ទន្ទឹមនឹងនេះដែរ Airtel Money ដែលប្រតិបត្តិការក្នុងប្រទេសចំនួន 15 នៅទ្វីបអាហ្វ្រិកបានបង្កើនអតិថិជនរបស់ខ្លួន 2,8 ភាគរយពីមួយឆ្នាំទៅមួយឆ្នាំនៅក្នុងត្រីមាសទី 2 ដល់ 8,7 លាន។ ចំនួនប្រតិបត្តិការសរុបក្នុងត្រីមាសនេះបានកើនឡើង 28,1 ភាគរយស្មើនឹង 388 លានដុល្លារធៀបនឹងត្រីមាសដូចគ្នាកាលពីឆ្នាំមុនចំនួន 303 លានគ្រឿង។ តម្លៃសរុបនៃប្រតិបត្តិការរបស់ខ្លួនបានកើនឡើង 31,4 ភាគរយពីមួយឆ្នាំទៅមួយឆ្នាំ។

ទោះបីជាមិនបានបញ្ចេញតួលេខពេញលេញសម្រាប់ត្រីមាសនេះក្តី Millicom បាននិយាយថាវេទិកាសេវាហិរញ្ញវត្ថុរបស់ខ្លួនបានមើលឃើញកំណើន 13 ភាគរយពីមួយឆ្នាំទៅមួយឆ្នាំនៅទូទាំងប្រទេសអាហ្វ្រិក។

MTN មិនបានប្រកាសពីរបាយការណ៍ប្រចាំត្រីមាសដ៏ទូលំទូលាយសម្រាប់ត្រីមាសទី 2 ទេប៉ុន្តែបានបង្ហាញថាចំនួនអតិថិជនរបស់ខ្លួនបានកើនឡើង 18 ភាគរយក្នុងពាក់កណ្តាលឆ្នាំ 2017 ដើម្បីឈានដល់អតិថិជនសកម្មចំនួន 17,9 លាននាក់នៅទូទាំងទីផ្សាររបស់ខ្លួន។

ក្រុមហ៊ុន Vodacom ខ្លួនឯងកំពុងរីករាយក្នុងការបង្កើនការប្រើប្រាស់ជាមួយនឹងប្រាក់ចំណូលពីប្រាក់ Pesa កើនឡើង 7,4 ភាគរយនៅក្នុងរបាយការណ៍ចំណូលប្រចាំត្រីមាសចុងក្រោយរបស់ខ្លួន។

ជាមួយនឹងកំណើនដែលទទួលបានពីអ្នកលេងទីផ្សារសំខាន់ៗការទទួលបានមុខតំណែងសំខាន់ៗរបស់ Joosub នឹងមានការលំបាកជាពិសេសនៅក្នុងទីផ្សារដែល Vodacom មិនមានវត្តមានម៉ាក។

វានឹងជាការគួរឱ្យចាប់អារម្មណ៍ដើម្បីមើលពីរបៀបដែលវា pans ចេញនិងដែលធាតុនៃម៉ូដែលប្រទេសកេនយ៉ា Vodacom ព្យាយាមនាំចេញ។ រឿងមួយគឺសម្រាប់ប្រាកដថាទោះជាយ៉ាងណាការថតចម្លងចំណែកទីផ្សារ 80 ភាគរយដែលបានកត់ត្រាដោយ Safaricom នៅប្រទេសកេនយ៉ានឹងតម្រូវឱ្យមានអ្វីមួយដ៏អស្ចារ្យ។

មតិយោបល់ដែលបានបង្ហាញនៅក្នុងអត្ថបទនេះគឺសុទ្ធតែជាអ្នកនិពន្ធហើយនឹងមិនឆ្លុះបញ្ចាំងពីទស្សនៈរបស់ GSMA សមាជិកឬសមាជិករងរបស់ខ្លួនឡើយ។


*​-​​*​ សំរាប់ការទទួលពត៌មានបន្ថែមសូមចុច https://www.facebook.com/pos.khbuy/ ។


By: Troll_បងប្អូនល្អ
Date: 16/08/2017


Comments

Popular posts from this blog

ស្នាមសាក់ដែលមានភាពទាក់ទាញបំផុតសម្រាប់មនុស្សស្រីជាច្រើនប្រភេទ

យល់ដឹងអំពីប្រវត្តិនៃម៉ៅកុំព្យូទ័រ ដែលយើងកំពុងប្រើប្រាស់ពេលបច្ចុប្បន្ននេះ

អង្ករផ្ការំដួល